Ga naar de inhoud
Vraag een demo aan

Organiseer hoogwaardige events in minder tijd

Stel ons jouw vragen, boek een gratis demo, of vraag een passende offerte aan.

Altijd AVG / GDPR proof

ISO 27001 gecertificeerd

Dataopslag in Nederland

bezoekersregistratie chatmodule

Wat is een hybride event?

Een hybride event is een evenement waarbij een deel van het publiek fysiek aanwezig is op de eventlocatie terwijl een ander deel online deelneemt. Op hetzelfde moment wonen dus twee verschillende groepen mensen hetzelfde event bij. Zij die fysiek aanwezig zijn en zij die thuis of op kantoor het event vanachter hun beeldscherm beleven.

In de praktijk betekent dit o.a. dat er camera’s aanwezig zijn om de livestream voor het online publiek te verzorgen. Maar ook dat sommige programma-onderdelen, zoals break-out sessies, paneldiscussies of workshops, vragen om een andere, creatieve invulling voor de online deelnemers.

Kenmerkend voor een geslaagd hybride event is dat de interactie met de deelnemers niet alleen uit de zaal komt, maar ook uit het online publiek.

Meer
event management platform

De mogelijkheden met hybride events

Met hybride events heb je een rijker pallet aan tools in handen om je doelstellingen te behalen, dan wanneer je een puur fysiek event organiseert of een online event. Dat verklaart waarom events steeds vaker een hybride karakter hebben. Voor veel organisaties zijn hybride congressen, seminars en beurzen dan ook de toekomst.

Hybride events zijn inzetbaar voor de meest uiteenlopende doelstellingen. Van HR-verandertrajecten, kennisoverdracht en thoughtleadership tot community building, productintroducties, leadgeneratie en sales.

Vooral voor organisaties die hun marktpositie en reputatie willen versterken, kunnen hybride events van grote strategische waarde zijn. Voor hen zal het belang van hybride events de komende jaren alleen maar toenemen.

Meer

Yellenge in 2 minuten
Bekijk de video

Wat mag je verwachten als je je event organiseert met Yellenge?

Wat heb je nodig voor
een hybride event?

Bij het organiseren van een hybride evenement komt meer kijken dan bij het organiseren van een gewoon live event of een online event. Het vergt meer voorbereiding, afstemming en mankracht. En daarmee ook meer budget.

Hybride registratieformulier

Op het formulier vraag je deelnemers of ze het event fysiek willen bijwonen of online willen deelnemen. Is het aantal beschikbare tickets voor deelname op locatie beperkt vanwege de zaalcapaciteit? Hou daar rekening mee, bijvoorbeeld door het aantal nog beschikbare plaatsen te melden in het registratieformulier als 80% van de live tickets is vergeven.

Geschikte locatie

Bij hybride events is het belangrijk dat de locatie beschikt over een aparte ruimte of studio waar de beeldregisseur en technici de livestream kunnen verzorgen voor de online deelnemers.

Productieteam, technici en streamingapparatuur

Om de livestream voor het online publiek te verzorgen, moet de techniek op orde zijn. Dus heb je een productieteam nodig die dat voor je verzorgt. Zo’n team bestaat o.a. uit een productieleider, cameramensen en technici voor licht en geluid. Naast materialen als camera’s en licht- en geluidsapparatuur is ook een razendsnelle internetverbinding essentieel.

Technisch betrouwbaar alles-in-één event management platform

Juist bij hybride events is het belangrijk dat je beschikt over een krachtig, technisch betrouwbaar en veelzijdig event management platform. Met Yellenge beschik je over zo’n platform en behoud je de volledige regie. Het Yellenge platform laat je alle content en interacties met precisie afstemmen op de verschillende deelnemersgroepen. Daarnaast helpt het platform je om de programmering van fysiek en online synchroon te laten lopen.

Gedetailleerde programma-invulling voor beide deelnemersgroepen

De programma’s voor het publiek in de zaal en de online deelnemers lopen weliswaar synchroon. De uitvoering van de verschillende onderdelen vragen om hun eigen invulling.

Event management partner met veel vlieguren

Hybride events organiseren is als schaken op meerdere borden tegelijk. Advies en back-up van een ervaren partner is dan ook onmisbaar. Wanneer je kiest voor het Yellenge platform krijg je die ervaren partner er automatisch bij. Omdat wij jaarlijks honderden hybride events ondersteunen kennen we vele best practises tot in de kleinste details. Die kennis en ervaring zie je terug in elk event dat Yellenge ondersteunt.

Meer weten over
hybride events

Ben je benieuwd hoe je met Yellenge je hybride event kan organiseren?

De voordelen van hybride events

Met een hybride event creëer je een belevenis waarin the best of both worlds samenkomen. De kruisbestuiving van fysieke en online bijeenkomsten levert je aantrekkelijke voordelen op.

Groter bereik

De locatie van een live event bepaalt hoeveel deelnemers maximaal aanwezig kunnen zijn. Het aantal stoelen dat in een zaal past, is simpelweg begrensd. Wil je meer deelnemers bereiken met je event? Dan is een hybride event de oplossing. Online tickets kun je zoveel verstrekken als je wilt.

Aantrekkelijker voor meer mensen

De (reis)tijd die deelnemers kwijt zijn om je eventlocatie te bezoeken, kan voor mensen een belemmering zijn. Voor deelnemers uit het buitenland zal dat zeker het geval zijn. Zij hebben bovendien te maken met verblijfkosten. Ook laat de drukke agenda het niet altijd toe om zomaar een halve of hele dag ‘out of office’ te zijn.

Voor al die gevallen is het hybride event een uitkomst. Want als online deelnemer heb je geen reistijd. En je kan heel gericht de sessies volgen die voor jou interessant zijn.

Extra dynamiek tijdens je event

Door je online publiek echt onderdeel te laten zijn van je live event voeg je extra dynamiek toe in de zaal. Denk aan het tonen van online gestelde vragen of reacties op een scherm, al dan niet gepresenteerd door een sidekick.

Mensen vinden het vaak fijner om online de interactie aan te gaan. En plein public de microfoon oppakken en alle ogen op je gericht zien, ervaart menigeen als minder prettig.

Herbruikbare content voor je social kanalen

Wanneer je een hybride evenement organiseert, heb je direct al alle middelen bij de hand om een brede waaier aan interessante content te produceren. Content die je na afloop on-demand beschikbaar kunt stellen of druppelsgewijs kunt delen op je social media en andere kanalen.

Niet alleen de opnames van de sprekers op het podium vormen een waardevolle bron om uit te putten. Ook live polls, Q&A’s en enquêtes zijn vaak een rijke voedingsbodem voor inspirerende content.

Additionele inkomstenbron

Door je fysieke event ook online toegankelijk te maken, boor je vanzelfsprekend een grotere inkomstenbron aan. Het aantal online tickets dat je kunt verkopen is in principe onbegrensd. Bovendien kun je ervoor kiezen om de meest waardevolle content van je hybride event na afloop te vermarkten, door ze tegen betaling aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan de opnames van je keynote sprekers, voorzien van shownotes.

Interessanter voor sponsoren

Hybride events zijn ook interessanter voor sponsoren. Je bereikt niet alleen een groter publiek voor je sponsoren. Je online omgeving biedt ook meer ruimte en creatieve kansen voor extra exposure.

Meer weten over de mogelijkheden van hybride events?

Ontdek de vele mogelijkheden die Yellenge biedt voor het organiseren van hybride events. Vraag vrijblijvend een demo aan. Het voordeel van een demo is dat we dát laten zien wat jij wenst en je meteen op al je vragen of event uitdagingen een passend of creatief antwoord krijgt. We denken direct met je mee. Een demo ervaring die je aangenaam verrast!

Tips voor het organiseren
van hybride events

1 Informeer vooraf naar de wensen van je publiek

2 Huur naast een dagvoorzitter ook een showcaller

3 Stel een sidekick aan die het online publiek met de zaal verbindt

4 Zet de klokken gelijk en vul de pauzemomenten online slim in

5 Weinig budget? Organiseer een hybride event light

6 Kies een betrouwbaar alles-in-één event management platform

Onze hybride event modules

Het Yellenge platform bevat alle modules die je nodig hebt voor het organiseren van een hybride evenementen. Je bent volledig in control over zowel het fysieke als het online event gedeelte. Laten we een aantal belangrijke modules en functionaliteiten voor hybride events eruit lichten.

Een greep uit de vele beschikbare modules

event management platform registratieformulier

Online registratieformulier

Richt eenvoudig een registratieformulier in inclusief betalingen, facturatie en persoonlijke programma’s. Alle gewenste informatie zoals NAW-gegevens en allergieën haal je […]
bezoekersregistratie chatmodule

Vragen- en chatmodule

Deelnemers kunnen vragen stellen aan de spreker of chatten tijdens het event. De module wordt per presentatie gekoppeld maar kan […]
event app live voting

Stellingen en live voting

Via Yellenge kunnen sprekers stellingen en woordenwolken voorleggen aan het publiek. De interactie wordt vooraf klaargezet en tijdens het event […]
bezoekersregistratie expo

Expo overzicht – fysiek en online

Heeft jouw congres of event een expo met verschillende standhouders? Dan geeft deze module de mogelijkheid de verschillende standhouders te […]

De voordelen van de
Yellenge modules

Het grote pluspunt van onze modules? Ze maken onderdeel uit van één geïntegreerde totaaloplossing. En dat levert jou belangrijke voordelen op.

Alle modules werken soepel en naadloos samen

Eén tool voor al je hybride event wensen

Een event management platform op maat

Gebruiksgemak voor organisator en deelnemers

Modules van Yellenge: demo

Vraag direct een persoonlijke demo aan en ervaar zelf hoe makkelijk de modules zijn voor jouw hybride event.

Onze werkwijze

Wat mag je verwachten als je je event organiseert met Yellenge? Onze dienstverlening bestaat uit techniek én advies. Daarbij volgen we de volgende 7 stappen.

event app

1. Kick-off

We starten met een kick-off om elkaar beter te leren kennen en de eventdoelstellingen te bespreken.

evenementen app

2. Proces & planning

We maken een planning, leggen communicatiemomenten vast en bespreken de taakverdeling. Samen vertalen we je eventdoelstellingen naar het Yellenge platform.

app zakelijke evenementen

3. Begeleiding & checks

We richten het platform (CMS) voor je in en leggen uit hoe het werkt. Samen realiseren de registratie, voeren we alle informatie over sprekers, sessies, locaties e.d. in, maken de event app gereed met de gewenste modules en starten we het aanmeldproces.

evenementen app nederland

4. Instructies & dry-run

We laten niets aan het toeval over en bereiden je goed voor op de eventdag. We leggen uit hoe je het platform tijdens het event gebruikt. We informeren moderators en briefen sprekers en dagvoorzitters. We nemen het draaiboek door, stemmen de techniek af en doorlopen samen een dry-run.

evenementen app

5. Uitvoering

Op de eventdag zelf geeft Yellenge je de gewenste ondersteuning. Van telefonische support tot ondersteuning op locatie, bijvoorbeeld om de check-in en badge printing goed te laten verlopen. Omdat je alles real-time kunt monitoren en bijsturen ben je volledig in control.

app zakelijke evenementen

6. Resultaten & analyse

Je krijgt real-time inzicht in alle data en statistieken die Yellenge voor je verzamelt. Denk aan aan- en afmeldingen, check-ins, event app downloads, interacties tijdens sessies, feedback-scores, etc.

evenementen app

7. Terugkijken en evalueren

Samen kijken we terug op een succesvol hybride event. We bekijken samen de (evaluatie)data en evalueren onze samenwerking. We helpen je met het exporteren van al je waardevolle eventdata.

Persoonlijk advies

Uitstekende bereikbaarheid

Altijd goede service

Waarom Yellenge?

Met Yellenge kies je voor een betrouwbaar alles-in-één event management platform, een geweldige event app, een passende event registratie desgewenst in combinatie met ticketverkoop, betalingsmogelijkheden of een event website, en dit alles samen met een gedreven partner. Of je nu een fysiek, online of hybride event organiseert, Yellenge maakt er samen met jou een succes van.

  • Krachtig alles-in-één event management platform
  • Gebruiksvriendelijke app voor al je evenementen
  • Soepele registratie, naar keuze met ticketverloop en betalingsopties
  • Naar wens complete event website in eigen huisstijl
  • Elk event – fysiek, online of hybride – een topervaring
  • Persoonlijke ondersteuning door ervaren consultants
  • Stressvrij events organiseren #hetkanécht

Zelf aan de slag met
de Yellenge modules?

Vraag hier direct jouw (gratis) demo aan en ontdek de uitgebreide mogelijkheden.

Meer weten over Yellenge of de modules? Bekijk hier
de meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen over de modules

Hoe weet ik welke modules ik nodig heb?


Onze ervaren consultants staan je bij met raad en daad. Samen met jou kijken we welke modules je nodig hebt voor jouw event.

Behoort event registratie ook tot de modules?

Jazeker. De event registratie, al dan niet in combinatie met een website, is een van de meest gebruikte modules. Met Yellenge maak je eenvoudig je eigen eventwebsite met registratieformulier in je eigen huisstijl. Op basis van templates richt je alles soepel in en plaats je het programma, de sprekerslijst, locatiegegevens en andere relevante informatie. Je bent in no-time klaar om event website mét registratieformulier wereldkundig te maken.

Welke modules maken standaard deel uit van het platform?

Dat zijn de volgende modules: event registratie (aanmeldformulier), premium event app, gepersonaliseerd programma, sprekers- en deelnemersoverzicht, privacy- en toegankelijkheid modus, mail module, deelnemersbeheer, check-in op locatie, vele vormen van interactie, netwerken, chat, locatie info, plattegronden en dan vergeten we vast nog diverse modules.

Kan ik ook een gewenste module of functionaliteit op maat laten maken?

Dat kan zeker. De kans dat we jouw gewenste functionaliteit al in huis hebben, is overigens zeer groot. Maar mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we absoluut een module op maat ontwikkelen.

Is mijn data veilig en voldoe ik aan de AVG/GDPR?

Ja. Met Yellenge beschik je over een ontzettend stabiel en betrouwbaar platform. Je weet zeker dat alles soepel en vlekkeloos werkt, dat je data veilig en in Nederland opgeslagen zijn en dat je voldoet aan de AVG/GDPR voorwaarden. Yellenge is al jaren ISO 27001 gecertificeerd. Voor jou de garantie dat wij zeer zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, in overeenstemming met de wet- en regelgeving rondom AVG/GDPR.

Is de event app ook beschikbaar in andere talen dan Nederlands?

Jazeker, de standaardtalen zijn Nederlands ‘informeel’ (je-vorm), Nederlands ‘formeel’ (u-vorm) en Engels. Daarnaast kunnen we op verzoek zoveel taalversies toevoegen als gewenst.

Meest gestelde vragen over Yellenge

Hebben jullie ook ervaring met online en hybride events?

Reken maar. Al voor maar vooral tijdens de coronaperiode hebben we enorm veel online events gehost. En dat doen we nu nog steeds. Ook hybride events, waarbij deelnemers een event zowel fysiek als online volgen, ondersteunen we veelvuldig.

Ik organiseer vele tientallen events per jaar. Is jullie organisatie daarop ingericht?

Ons platform ondersteunt jaarlijks meer dan duizend events, dus enkele tientallen events kunnen er zeker bij. Als je eenmaal weet hoe ons platform werkt, is persoonlijke ondersteuning bovendien steeds minder nodig en ga je geheel zelf succesvol aan de slag.

Wat zijn jullie tarieven?

Een licentie start met een prijs vanaf 1325 euro en 2,50 per deelnemer. Maar in de praktijk zijn onze offertes altijd maatwerk. Er spelen veel factoren mee die de prijs bepalen. Organiseer je een groot of klein event? Eendaags of meerdaags? Eenmalig of meerdere keren per jaar? Heb je nauwelijks of juist veel ondersteuning nodig? Wie is je publiek? Wat wil je bereiken? Al die zaken nemen we mee in onze offerte. Ons uitgangspunt? Fair pricing. We brengen alleen in rekening wat je echt nodig hebt.

Gemakkelijk en snel jouw
[first][first] en [second][second] gerealiseerd

We helpen je graag verder

Stel ons jouw vragen, boek een gratis demo
of vraag een passende offerte aan.