Altijd AVG / GDPR proof
ISO 27001 gecertificeerd
Dataopslag in Nederland
Mogelijkheden bezoekersregistratie
Een bezoekersregistratiesysteem geeft controle, overzicht en inzicht.
Toegangscontrole
Met bezoekersregistratie software behoud je controle over de toegang tot je event. Bij evenementen met kaartverkoop wil je uitsluitend mensen toelaten met een geldig ticket. Maar ook bij de meeste andere evenementen wil je alleen bezoekers die op je deelnemerslijst staan.
Overzicht en inzicht
Omdat alle data direct voorhanden zijn, weet je exact hoeveel mensen aanwezig zijn en wie dat zijn. Je hebt overzicht en inzicht. Indien gewenst kun je zelfs per zaal en per sessie registreren wie fysiek aanwezig zijn.
Veiligheidsbeleid
Op sommige locaties kan het vanuit veiligheidsbeleid een vereiste zijn om te weten hoeveel mensen zich in een gebouw of zaal begeven. Mocht er een ontruiming nodig zijn, dan weet de bedrijfshulpverlener of brandweer snel hoeveel mensen aanwezig zijn.
Events met verplicht karakter
Daarnaast zijn er tal van situaties denkbaar waarbij het belangrijk is om te weten wie precies aanwezig waren en welke sessies ze bijwoonden. Bijvoorbeeld:
- Medewerkersbijeenkomsten met een verplicht karakter. Evenementen voor beroepsgroepen die Permanente Educatie Punten (PE-punten) moeten behalen.
- Denk daarbij aan medische, financiële en juridische beroepen als verpleegkundige, arts, registeraccountant, controller, belastingadviseur, notaris en advocaat.
Voordelen van bezoekers registreren
Moderne bezoekersregistratie software gebruiken is geen overbodige luxe. De eventbezoeker van vandaag verwacht een professionele ontvangst. Namen doorkrassen op uitgeprinte Excellijsten? Dat kan echt niet meer.
Met papieren lijsten werken is niet alleen onprofessioneel, je loopt bovendien het risico dat de lijsten met gegevens kwijtraken of gestolen worden. Het is allesbehalve AVG-proof.
Voordelen bezoekersregistratie
- Professionele uitstraling, goede eerste indruk
- Vlotte doorstroming bij binnenkomst
- Je bent in control
- Direct inzicht in je bezoekersstatistieken
- Je voldoet aan de AVG-voorwaarden
Meer weten over
bezoekers-registratie?
Heb je vragen over de bezoekersregistratie software van Yellenge? En wil je direct zelf ervaren hoe eenvoudig het werkt? Vraag vrijblijvend een demo aan. Je zult versteld staan van het gemak en de mogelijkheden.
Bezoekers registreren met Yellenge
Met Yellenge ben je verzekerd van een soepel en betrouwbaar bezoekersregistratieproces. Yellenge is ISO 27001 gecertificeerd en voldoet aan de laatste internationale standaard voor informatiebeveiligingsmanagement.
Eenvoudig, prettig en intuïtief
De bezoekersregistratie software werkt eenvoudig, prettig en intuïtief. Iedereen kan er zo mee uit de voeten.
Begeleiding
Daarnaast mag je rekenen op onze begeleiding. We geven je advies en bij vragen kun je altijd bij ons terecht. Indien gewenst inspecteren we samen met jou de locatie om te bepalen waar de balies en de hostmedewerkers het beste kunnen staan voor een optimale doorstroming.
Bezoekersregistratie en privacy
Wat je wel en niet registreert in verband met privacy is afhankelijk van de situatie. Voor het aanmeldproces en verdere communicatie met je bezoekers heb je sowieso een e-mailadres nodig. Een voornaam en achternaam wil je ook graag weten. Andere gegevens, zoals functie, organisatie zijn niet altijd noodzakelijk, maar in sommige gevallen wil je dat ook registreren.
Yellenge denkt hierover met je mee. Wij zorgen dat de bezoekersregistratie volledig verloopt volgens de regels van de AVG/GDPR.
Mogelijkheden bezoekersregistratie Yellenge
Bezoekers registreren met Yellenge kan op verschillende manieren.
Zelf check-in
Zelf check-in zorgt voor de vlotste doorstroming. In de ontvangstruimte van de eventlocatie toont een beeldscherm een check-in code. De bezoeker voert de code in in de event app op zijn telefoon. Vervolgens ziet de bezoeker direct bij welke balie zijn of haar persoonlijke badge klaarligt.
Inchecken op naam
Bezoekers melden zich bij de ontvangstbalie. De baliemedewerker vraagt naar de naam, zoekt die op in het systeem of voert de naam in en met een muisklik is de persoon ingecheckt.
Tijdens het inchecken zie je direct een aantal eenvoudige statistieken, zoals het aantal mensen dat al is ingecheckt en hoeveel bezoekers nog ingecheckt moeten worden.
QR-code scannen
Bij binnenkomst scant een medewerker de QR-code die de bezoeker vooraf heeft ontvangen. Deze QR-code kan staan op de uitnodiging in de e-mail, op het e-ticket of in de event app.
Elke methode uit te breiden
met badge printing on demand
Badge printing on demand
Aanvullend op iedere check-in biedt Yellenge badge printing on demand. Het voordeel daarvan is dat je niet alle badges van tevoren hoeft uit te printen. Dat is vaak toch een gezoek. Een ander voordeel van badge printing on demand: eventuele tikfouten in een naam, functie of bedrijf herstel je eenvoudig. Een kwestie van even aanpassen en opnieuw uitprinten.
Hoe werkt zo’n
bezoekersregistratiesysteem?
Een bezoekersregistratiesysteem werkt vrij eenvoudig. En dat is precies wat je wilt. Een bezoekersregistratie is de start van je eventdag. Met een goede start zet je direct de toon.
1 Event management platform
Of je nu kiest voor de zelf check-in, inchecken op naam of inchecken met een QR-code, de bezoekersregistratie software verzamelt de benodigde gegevens in het centrale systeem: het event management platform. Na de check-in gaat de trein lopen en beleeft de bezoeker de event journey zoals jij die hebt uitgestippeld.
Na de check-in ontvangt de bezoeker bijvoorbeeld automatisch een welkomstbericht in de event app, eventueel vergezeld van een aantal huishoudelijke mededelingen.
Met Yellenge heb je vooraf de hele event flow van A tot Z ingericht en geautomatiseerd in het customer management systeem (CMS-systeem). Voorafgaand aan de bezoekersregistratie, maar zeker ook daarna leid je met behulp van het platform je deelnemers soepel door het programma en geef je de fijne ontvangst een passend vervolg.
2 Bezoekersregistratie voor elk fysiek evenement
Bezoekersregistratie systemen zijn geschikt voor alle soorten fysieke events. Van medewerkersbijeenkomsten, seminars, congressen en beurzen tot trainingen, workshops, ALV’s en eed-afleg-bijeenkomsten.
Bij al deze evenementen wil je een professionele, keurig verzorgde bezoekersregistratie. Niet alleen voor een vlotte start van je event, maar ook om te weten wie er aanwezig zijn. Zo kun je bezoekers een passende follow-up geven en inzichten verwerven voor een volgende keer.
3 Ook voor uitchecken
In sommige situaties is het wenselijk dat je zeker weet dat bezoekers bepaalde sessies werkelijk hebben bijgewoond of tot einde van het programma zijn gebleven. Ook dat registreer je eenvoudig met Yellenge. Je laat bezoekers in dat geval verplicht uitchecken zodra ze een sessie of de eventlocatie verlaten.
De voordelen van het Yellenge
bezoekersregistratiesysteem
Een bezoekersregistratiesysteem werkt vrij eenvoudig. En dat is precies wat je wilt. Een bezoekersregistratie is de start van je eventdag. Met een goede start zet je direct de toon.
Gebruiksgemak
Het eerste wat we vaak terughoren van klanten is het gebruiksgemak. Iedereen kan er zo mee werken, het kan niet fout gaan. Je bespaart jezelf en je bezoekers veel tijd.
Fijne start eventervaring
Ook je bezoekers ervaren de check-in als zeer prettig. Ze hoeven niet lang in een rij te staan en ontvangen vrijwel direct na binnenkomst hun persoonlijke badge.
Bezoekersregistratie afgestemd op jouw event
Je hebt keuze uit drie manieren van inchecken: zelf check-in, inchecken op naam en inchecken met een QR-code. Aanvullende badge printing on demand behoort eveneens tot de mogelijkheden.
Deskundig advies
Yellenge adviseer je over de ideale incheckmethode voor jouw event. Naar wens inspecteren we vooraf samen de eventlocatie, om de ideale plekken te bepalen voor de balies en de hostmedewerkers. We zien geen detail over het hoofd.
Veilig en AVG/GDPR-proof
Omdat je alle bezoekersinformatie digitaal vastlegt in een beveiligde omgeving, raak je nooit privacygevoelige gegevens kwijt. Je werkt niet met uitgeprinte Excellijsten die zoek kunnen raken.
Alle data staan worden verzameld in één centraal datacenter in Nederland. Na afloop van het event wordt deze data geautomatiseerd verwijderd, conform de regels rondom de AVG en GDPR. Je voldoet dus volledig aan de AVG- en GDPR-voorwaarden.
Integraal onderdeel event management platform
Het bezoekersregistratie systeem is integraal onderdeel van Yellenge’ alles-in-één event management platform. Alle modules in het platform werken slim met elkaar samen. Je gebruikt Yellenge voor de inrichting en automatisering van je hele event flow, waardoor je van A tot Z in control bent.
Voordelen digitale bezoekersregistratie Yellenge
- Gebruiksvriendelijk: iedereen kan ermee werken
- Je bezoekers ervaren een professionele, prettige ontvangst
- Soepele doorstroming, geen lange wachtrijen
- Veilig en AVG/GDPR-proof, alle data staan in Nederland
- Efficiënt, effectief en tijdbesparend
- Integraal onderdeel van het event management platform
- Deskundig advies en ondersteuning door Yellenge
Bezoekersregistratiesysteem
van Yellenge
Vraag hier direct jouw demo aan en ervaar zelf hoe makkelijk het is om bezoekers te registreren met ons bezoekersregistratiesysteem.
Onze werkwijze
Wat mag je verwachten als je je event organiseert met Yellenge? Onze dienstverlening bestaat uit techniek én advies. Daarbij volgen we de volgende 7 stappen.
1. Kick-off
We starten met een kick-off om elkaar beter te leren kennen en de eventdoelstellingen te bespreken.
2. Proces & planning
We maken een planning, leggen communicatiemomenten vast en bespreken de taakverdeling. Samen vertalen we je eventdoelstellingen naar het Yellenge platform.
3. Begeleiding & checks
We richten het platform (CMS) voor je in en leggen uit hoe het werkt. Samen realiseren de registratie, voeren we alle informatie over sprekers, sessies, locaties e.d. in, maken de event app gereed met de gewenste modules en starten we het aanmeldproces.
4. Instructies & dry-run
We laten niets aan het toeval over en bereiden je goed voor op de eventdag. We leggen uit hoe je het platform tijdens het event gebruikt. We informeren moderators en briefen sprekers en dagvoorzitters. We nemen het draaiboek door, stemmen de techniek af en doorlopen samen een dry-run.
5. Uitvoering
Op de eventdag zelf geeft Yellenge je de gewenste ondersteuning. Van telefonische support tot ondersteuning op locatie, bijvoorbeeld om de check-in en badge printing goed te laten verlopen. Omdat je alles real-time kunt monitoren en bijsturen ben je volledig in control.
6. Resultaten & analyse
Je krijgt real-time inzicht in alle data en statistieken die Yellenge voor je verzamelt. Denk aan aan- en afmeldingen, check-ins, event app downloads, interacties tijdens sessies, feedback-scores, etc.
7. Terugkijken en evalueren
Samen kijken we terug op een succesvol hybride event. We bekijken samen de (evaluatie)data en evalueren onze samenwerking. We helpen je met het exporteren van al je waardevolle eventdata.
Persoonlijk advies
Uitstekende bereikbaarheid
Altijd goede service
Waarom Yellenge?
Met Yellenge kies je voor een betrouwbaar alles-in-één event management platform, een geweldige event app, een passende event registratie desgewenst in combinatie met ticketverkoop, betalingsmogelijkheden of een event website, en dit alles samen met een gedreven partner. Of je nu een fysiek, online of hybride event organiseert, Yellenge maakt er samen met jou een succes van.
Je kiest bovendien voor samenwerking met een gedreven partner. Een partner met kennis van evenementen. Of je nu een fysiek, online of hybride event organiseert, Yellenge maakt er samen met jou een succes van.
- Krachtig alles-in-één event management platform
- Ook voor hybride en online event management
- Gebruiksvriendelijke app voor al je evenementen
- Soepele aanmelding, naar keuze met ticketverloop en betalingsopties
- Naar wens complete event website in eigen huisstijl
- Professionele bezoekersregistratie op locatie
- Elk event – fysiek, online of hybride – een topervaring
- Persoonlijke ondersteuning door ervaren consultants
- Stressvrij events organiseren #hetkanécht
Zelf aan de slag met het Yellenge
bezoekersregistratiesysteem?
Vraag hier direct jouw (gratis) demo aan en ontdek de uitgebreide mogelijkheden.
Meer weten over Yellenge
of de modules? Bekijk hier
de meest gestelde vragen
Meest gestelde vragen over de modules
Onze ervaren consultants staan je bij met raad en daad. Samen met jou kijken we welke modules je nodig hebt voor jouw event.
Jazeker. De event registratie, al dan niet in combinatie met een website, is een van de meest gebruikte modules. Met Yellenge maak je eenvoudig je eigen eventwebsite met registratieformulier in je eigen huisstijl. Op basis van templates richt je alles soepel in en plaats je het programma, de sprekerslijst, locatiegegevens en andere relevante informatie. Je bent in no-time klaar om event website mét registratieformulier wereldkundig te maken.
Dat zijn de volgende modules: event registratie (aanmeldformulier), premium event app, gepersonaliseerd programma, sprekers- en deelnemersoverzicht, privacy- en toegankelijkheid modus, mail module, deelnemersbeheer, check-in op locatie, vele vormen van interactie, netwerken, chat, locatie info, plattegronden en we vergeten vast hier nog diverse modules.
Dat kan zeker. De kans dat we jouw gewenste functionaliteit al in huis hebben, is overigens zeer groot. Maar mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we absoluut een module op maat ontwikkelen.
Ja. Met Yellenge beschik je over een ontzettend stabiel en betrouwbaar platform. Je weet zeker dat alles soepel en vlekkeloos werkt, dat je data veilig en in Nederland opgeslagen is en dat je voldoet aan de AVG/GDPR voorwaarden. Yellenge is reeds jaren ISO 27001 gecertificeerd. Voor jou de garantie dat wij zeer zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, in overeenstemming met de wet- en regelgeving rondom AVG/GDPR.
Jazeker, standaard talen zijn Nederlands ‘informeel (je-vorm)’ en ‘formeel (u-vorm)’ en in het Engels. Daarnaast kunnen we op uw verzoek zoveel taalversies toevoegen als gewenst.
Meest gestelde vragen over Yellenge
Reken maar. Al voor maar vooral tijdens de coronaperiode hebben we enorm veel online events gehost. En dat doen we nu nog steeds. Ook hybride events, waarbij deelnemers een event zowel fysiek als online volgen, ondersteunen we veelvuldig.
Ons platform ondersteunt jaarlijks meer dan duizend events, dus enkele tientallen events kunnen er zeker bij. Als je eenmaal weet hoe ons platform werkt, is persoonlijke ondersteuning bovendien steeds minder nodig en ga je geheel zelf succesvol aan de slag.
Een licentie start met een prijs vanaf 1325 euro en 2,50 per deelnemer. Maar in de praktijk zijn onze offertes altijd maatwerk. Er spelen veel factoren mee die de prijs bepalen. Organiseer je een groot of klein event? Eendaags of meerdaags? Eenmalig of meerdere keren per jaar? Heb je nauwelijks of juist veel ondersteuning nodig? Wie is je publiek? Wat wil je bereiken? Al die zaken nemen we mee in onze offerte. Ons uitgangspunt? Fair pricing. We brengen alleen in rekening wat je echt nodig hebt.