Event app: meer doen met interactieve schermen

De event app en het scherm op het podium. Een samenspel wat zorgt voor dynamiek en interactie tussen publiek en spreker. Vragen komen voorbij, de spreker activeert een stelling en vraagt het publiek live een keuze te maken. En buiten de presentaties om dan? Ook daar vult u schermen met input afkomstig uit de app. In de lobby, op de expo, waar u maar wilt.

 

Wanneer u kiest voor een partner waarbij social toepassingen zijn geïntegreerd in de app, heeft u veelal de mogelijkheid deze buzz niet alleen in-app te tonen, maar ook op bijvoorbeeld een smart-tv of ander scherm. Op een plek naar keuze.

Twitter

Plaats schermen in de lobby of de netwerkvloer en toon live de Twitter stream die samenhangt met de hashtag van uw event. Het resultaat: beleving en een bewezen aanzet tot meer communicatie over uw event omdat een dergelijk scherm bezoekers zal aanzetten ook zelf een bericht te plaatsen.

 

Tip: is uw event een interne aangelegenheid waarbij communicatie over besproken onderwerpen binnenskamers dient te blijven? Integreer een ‘privaat social netwerk‘. Binnen een privaat social netwerk worden boodschappen of bijvoorbeeld foto’s die via de app worden gepost, alleen in-house getoond. Alleen voor de bezoekers van uw event.

 

Photowall

Bezoekers van een event maken foto’s met hun smartphone en plaatsen deze op Twitter, LinkedIn of bijvoorbeeld Instagram. Goed voor de externe exposure van uw event. Maar intern dan? Is er intern niets mee te doen? Zeker wel. Wanneer u gebruikt maakt van Photowall geeft u bezoekers de mogelijkheid gemaakte foto’s intern naar een scherm te sturen. De fotocollage wordt dynamisch verder opgebouwd zodra nieuwe foto’s worden toegestuurd. Bezoekers zien zichzelf terug op het scherm en stimuleren zo anderen ook een foto toe te sturen. Plaats het scherm op de expo, netwerkvloer of in de lobby en ga voor een stukje extra beleving.

 

Schermen en sponsoren

Geef sponsoren extra ruimte tot profileren door ze niet alleen in-app te tonen. Koppel ze bijvoorbeeld aan presentaties en: geef sponsoren de ruimte op een extra scherm op de beursvloer. Presenteer de beursvloer en geef met stijlvolle markers aan welke exposanten waar te vinden zijn. Nog een stapje verder: maak het scherm interactief en presenteer bezoekers na het klikken op een marker meer informatie over de exposant of bijvoorbeeld een fotogalerij van haar product gamma.
De huidige techniek zorgt er voor dat het scherm meer is dan een statisch element voor het weergeven van slides of het presenteren van een afbeelding. Ook buiten de plenaire zaal is een interactief scherm een schakel tussen organisatie, bezoekers en het publiek wat zich buiten het event begeeft. Maak er gebruik van en ga voor dynamiek en beleving.

Andere insights