Event app: 5 x sponsor mogelijkheden

Een event app is niet alleen voor bezoekers interessant, ook voor sponsoren biedt het nieuwe mogelijkheden om het merk te positioneren en bezoekers te activeren met het merk aan de slag te gaan. In dit artikel 5 tips om sponsoren te integreren in de event app. Mogelijkheden waar sponsoren blij van worden.

 

Vernieuwing kan soms weerstand oproepen. Door de jaren heen werden we regelmatig geconfronteerd met event managers die toch graag een programmaboekje wilden laten drukken. Ondanks de aanwezigheid van een app met programmaoverzicht. Waarom? Sponsoren zijn het gewend. Het logo in een programmaboekje, het is zo vertrouwd. Onbekend maakt onbemind. Inmiddels zijn er volop mogelijkheden waardoor ook sponsors van de event app zijn gaan houden.

 

“Integreer vouchers of aanbiedingen die op de expo kunnen worden verzilverd. Activatie die aanstuurt tot het bezoeken van sponsoren!”

 

presentatie-publiek-event

De partner pagina, meer dan een logo

Maak in de event app een pagina ‘partners aan. Verdeel sponsoren waar nodig over gold- silver en bronze categorieën, en zorg dat logo’s vervolgens zijn aan te klikken door de gebruiker. Geef de sponsor vervolgens de ruimte om zich te presenteren. Maak links aan naar websites sociale kanalen of relevante content die aansluit bij het event. Beschikt uw event over een expo? Integreer vouchers of aanbiedingen die op de expo kunnen worden verzilverd. Activatie die aanstuurt tot het bezoeken van sponsoren.

 

Tip: vertel op de pagina van de sponsor wat de deelnemer kan verwachten in de stand van de sponsor op de expo. Op dat moment veel relevanter dan de algemene propositie!

 

Koppel keynotes aan sponsoren

U heeft de beschikking over hoofdsponsoren en kleinere sponsoren. Van goud naar brons of welke aanduiding ook wordt gebruikt: er is onderscheid. Ook in de event app vindt u mogelijkheden om dit onderscheid te onderstrepen. Of anders gezegd: de belangrijkste sponsoren een extra podium te geven.

 

“Geef sponsoren een extra podium”

 

Koppel de meest prominente sponsoren aan keynotes van belangrijke sprekers. Niet alleen in de app maar ook op het scherm waar vragen en polls worden gepresenteerd. Branding gekoppeld aan relevantie en de spreker als merk. Sponsoren met een hoge mate van awareness.

presentatie-publiek-interactie

Creëer een dialoog

Geef bezoekers de mogelijkheid tot het stellen van een vraag aan de sponsor. Via een eenvoudige functie in de app wordt zo op een laagdrempelige manier de mogelijkheid geboden een dialoog aan te gaan. Ook interessant: gegevens achterlaten via de event app met de mededeling graag in een later stadium na het event nader kennis te maken of een afspraak in te plannen.

Sponsoren en de Interactieve plattegrond

Zijn sponsoren tevens aanwezig op de expo? Integreer een plattegrond in de event app en geef met markers aan welke sponsor waar is te vinden. Wanneer uw bezoeker via de markers een lijstje van standhouders aan kan maken die zeker bezocht moeten worden, wordt de plattegrond extra relevant. Een programma aanwezig bij stands? Presenteer ze. Van toegevoegde waarde voor de bezoeker en uiteraard; de sponsor.

kop-koffie

Advertenties

Tot slot een tip over een voor de hand liggende optie: advertenties. Kijk er vooral mee uit. Sterker nog: doe het niet. Banners die eerst weg geklikt moeten worden voordat een pagina bezocht kan worden, of carrousels gevuld met stuiterende animaties: de gebruiker van de app zit er niet op te wachten. Het zijn drempels die flow onderbreken en in een slecht geval irritatie opwekken. Irritatie die niet alleen een schaduw werpt over de beoordeling van de app, ook de vertaalslag naar het gehele event is snel gemaakt.

Andere insights